Sunday, September 12, 2010

I AM MISSING U

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI BUAT SENUA UMAT ISLAM;))

pertamanya..ingin skali saya melafazkan syukurkepada allah sengan izinnya..saya dpt beraya lagi pada tahun ini..Alhamdulillah...

ok2..berbalik pada tajuk yg agak jiwang ya disini...ngee~

kerinduan..common...merindui manusia...
tapi.......................

kerinduan ini akan ku simpan sehingga ianya bertukar menjadi halal....yang pada masa itu aku tidak lagi langsung mampu menfikannya...kerinduan yang tidak lagi akan dianggap palsu..kerinduan yang membuahkan senyuman dan pengharapan...kerinduan yang tidak sakit untuk dirasa...dan yang paling penting....kerinduan yang akan menjadi pahala buatku...InsyaAllah....;)

kenpa kita merindui seseorang..???biasa bro...sebab org tu tadak depan mata kita la kan...kalu org tu ada depan mata kita tadak kita nak rindu2 suma n...
fitrah lah merindui manusia..
merindui manusia yang dah kembali ke rahmatullah...
merindui manusia yang teramat istimewa buat kita...

bila kita rindu..kita nak jmpa seseorag i2(bagi yang maseh hidup la kan)
tp..adakah dengan pertemuan itu bole memuaskan rasa rindu dendam??
adakah dengan pertemuan kita bisa menambah rasa sayang???
adakah dengan pertemuan kita berjaya tersenyum???
betullah...tp puas x???xpon...sebab...........kita berjumpa sementara...satu benda yang objektif..manakala rindu dan sayang i2 2 benda yang subjektif..ianya hnya mampu dirasa...tp x nmpak....rasa yang bole dibawa hingga selama lamanya...

jgn pernah lafazkan....kalau xjmpa...rasa kurang kaseh sayang 2...never!!
sebab..kalau mcm 2..awak sayang kat pertemuan i2 ja la...kalau org 2 tadak depan mata..awak dah kurangkan kaseh sayang 2...x adil la kan....kalau cm 2...awak x sayang kat Rasulullah??
awak x penah jmpa Baginda...awak x sayang la kat Allah??
awak x penah jmpa Allah...see??...di mana nilainya sayang dan rindu awak???
awak akn jawab..itu laenlah...mana ada laen...Islam merangkumi semua...maka..praktikkan..
tp susah la kalau xjmpa.rasa rindu sgt2.....saya pon rasa gitu...
namun..ingatlah...hanya tunggu sehingga ianya menjadi halal buat kita...rindu yang halal..

saya yang menaip entry ini bukannya kuat sgt pon..saya juga sgt merindui ssiapa yang telah terpisah dengan saya...tp cbalah...:)


No comments: