Saturday, January 29, 2011

Saya Sayang Awak Sebab....

Assalamulaikum...buletin utama...hehehe..
lama noh aku x update..xpa2..
ada cita baek punya...

first and foremost...
hampa yg dok baca entry aku pada kali ini anti-couple x??
kalau 'YA'..tolong jgn baca..wahahaha...
dak aih..baca ja la...

macam ni..aku nak tanya kat hampa semua..
kalau hampa sayang kat seseorang....hampa sayang dia sebab apa??

sebab cun?
sebab baek?
sebab hensem?
sebab alim?
sebab kaya?
sebab pakai tudung labuh?
sebab pakai shawl?

kalau ada sebab2 yang seangkatan dengan senarai diatas...

SILA TINGGALKAN ORANG YANG ANDA KATA ANDA SAYANG KEPADANYA.

apa????aku kuang asam???tambah la asam...
nak tau kenapa aku suruh hampa tinggai org tu??
sebab jika hilang segala ciri2 itu ..MAKA....
akan luputlah kaseh sayang hampa pada org tu...

contoh...
"awek aku baek weh..pakai tudung labuh tu...siap pakai handsock kot"
(nauzubillah kalau awek hg berubah)...kalau awek hg tu tiba2 x pakai tudung...
hg sayang lagi x kat dia???hahahha..silap hari bulan..hg mintak clash ngan dia...
SEBAB : hg sayang kat tudung labuh dia ja..
hg x sayang pon kat dia..

lagi contoh... 
"pakwe aku hensem siot...memang aku rasa bangga lah kalau jalan gan dia...dah la anak org kaya..."(nauzubillah kalau pakwe hg tetiba accident n famili dia bankcrupt)...lepas accident..muka dia huduh gila...siap lumpuh lagi...pastu jatuh miskin...hg sayang lagi x kat dia??hahaha..silap2...hg p melwat dia kat sepital pon x kot...SEBAB : hg sayang kat hensem dan duet dia ja...hg x sayang pon kat dia..

sayang la kat seseorang kerana dirinya...
terimalah dia seadanya...
andai ada kekurangan...sama2lah melengkapi...

AMARAN!!!
TOLONG JANGAN NAK MEMANDAI NAK UBAH BUAH HATI ANDA (bukan isteri)

contoh : awek ni pakai shawl..tutup aurat..tapi pakwe dia...sikit punya kejam suruh dia pakai tudung labuh...awek dia pon ikut...bukan aku kata pakai tudung labuh tu kejam...tapi ingat...
AWEK:bukan hak mutlak pakwe lagi..
lagipun..hampa ingat kalau 1 hari nanti...hampa clash..hampa engat awek hampa tu nak pakai lagi ka tudung labuh??harapan la wey.. tau sebab apa..dia pakai tu pun sebab dia nak jaga hati hampa.
jadi... jgn nak memandai ubah2 anak dara org..mak bapak dia pon x bising...nak tegor sket2 bole kalau seksi...kalau dah kawen xpa.. ok...nak ubah apa pon..ubahla...tapi physically la..kalau secara personality??harapan la...HA HA HA!!!

btw...sayanglah Pencipta, Rasul, Guru, Ibu dan Bapa dahulu sebelum menyayangi yang laen (:

4 comments:

zahrATUL_shITA said...

salam
hahaa btw interesting !!

Muhammad Haidar said...

kau putus cinta ke? haha xp

afuan shah said...

shita : hahahah.tq mwh..

haidar : awat??ayat aku mcm putus cinta ka??hua3..
merapu ja hang ni dar

aei sha said...

perghh... suka2.. :DD