Monday, October 4, 2010

DIARI: KESAH CHENTA SEPARUH DONGENG(part 1)

SALAM ALAIK...ini entry hnya untuk suka2..tiada kena mngena yang hidup mahupun yang sudah tiada di muka bumi Allah s.w.t. ini...enjoy..

17 JANUARI 2010(Ahad)

pagi ini ada kelas latihan memanah....wah2!!selepas subuh adam..maka aku pon terus ke bangunan lama di blakang asramaku...huhu..gelap....tunggu punya tunggu..hnya beberapa kerat sahaja...
biasala...pagi2 ceni..weekend plak 2 kan.xpala...yang datang hanyalah..Maisarah, Maya, Haziq, Hafiz, Farhan dan Shakila...huhu...lepas abes kelas latihan...kami semua sarapan secara berjemaah..hehehhe...

petang pula..aku bersama kawan2 kelas memanahku buat study group...pergh...nak dekat final ni...walaa!!huh!antara kawan lelaki ku yang aku rapat ialah...Haziq..kiranya ak slalu cita masalah aku kat mamat n..termasuklah kepada siapa yang aku admire..heheh..tp aku tak la bgtau siapa nama lelaki itu..hehe..tp...Haziq pada hari ini amat curious nak tau..aku xpasti apa sebabnya..rupanya....dlm pukol 6 sengah cm2...he said..HE LOVE ME...spertinya mau merah menyala muka aku waktu 2..tp buat blur ja selepas aku ucapkan terima kaseh..
tapi...sunggh...aku x suka kat dia lebih dr seorang teman yang rapat..

18 JANUARI 2010(isnin)

malam ini aku bersama skuad memanahku ada latihan dipadang...wowow!!
laen bonar aku rasa bila jmpa gan Haziq...rasa x slesa...so then..bila smpai dibilik..aku terus mencapai enset burukku dan kol Haziq..i told him, "aku tak pernah suka kat hg lebih dr seorang kawan Haziq..aku mintak maaf bnyak2.."
tp Haziq cool kot...dia kata, "so k. i'm just telling the truth".

19 JANUARI 2010(selasa)

aku rasa tak sedap hati...aku rasa kejam plak kat si Haziq 2..
betapa tadak perasaannya aku!!ngeng betolla...aku pon mesej la dia.

aku: aku kejam sgtka Haziq?

Haziq: knapa g tnya mcm 2?

aku: yelah..aku buat hg mcm n..hg x marah ka Haziq?

HAziq:xla..2 apa yang hg rasa..tipulah kalau aku ckp, aku x marah...tp aku sudah diasuh untuk mendahulukan sabar dr kemarahan..xpala..

aku:ya ka..tima kaseh haziq..

aku rasa kool kejap..rasa lepas sgala beban..tp..gosip n dah tersebar antara skuad memanah..huhu..

(selepas itu..Haziq langsung tidak ungkapkan atau bangkitkan apa2 soal hatinya)sehinggalah..

7 FEBRUARI 2010

selepas majlis bbq pada malam itu bersama ahli memanah yag laen..aku pon mcm besala..
jalan2 dengan Haziq..tiba2..Ya Allah!!
Haziq skali lagi bersungguh menyatakan isi hatinya...aku dengan involuntary actionnya...aku bgtau teros....perangai buruk aku...yang sememangnya pemalas...perangai mcm tomboy..huhu...
tp.....dia jawab..

"kenapa hg cita semua benda n kat aku??"

(aku diam tertunduk)

"hg igat kalau hg cita semua benda ni kat aku, boleh ubah hati aku??"

(terus..aku terkelu..)



bersambung....



2 comments:

Luqeem™ said...

hahaha..wow haziq??

Afuan Shah said...

ya la haziq..
ada aku taip luqman ka kat c2 man??ehehhe