Friday, October 1, 2010

PANAS

woha!!!salam semua....lama sudh tak update blog yg tak seberapa n...follower pon maseh x tmbah2..walaaa!!

btw...topic kita pada hari ini ya tuan2 n puan2...
PANAS

apa yang best sgt pasal panas n???

gosip?
cili?
cuaca?
marah?
merah?
api?
baran(hot tempered)?

walaa!!..nilah dia....antara senarai benda2 yang dianggap PANAS..
tapi benda yang aku nak highlight pada entry aku n....PANAS.......BARAN!!!!
WOHA....!!

Sedari kecil...aku dikenali dlm famili aku seorang yag panas baran...
tah la aku amik prangai sapa..
padahal..
famili aku x mcm 2 pon..
kecuali...bapak menakan(sedara) aku...seorang guru disiplin suaru ketika dahulu...

perangai aku yang aku sendiri x suka n....
sudah tetunya tak disenangi org ramai...
jikalau aku pada masa sekolah...
gaya aku berbual biasa pon org anggap aku marah...
tah la apa nak jadik gan manusia seperti aku...
aku pernah cari doa menghilangkan marah ni...
doanya....

"a uzubillah himinasyaitanurajim"
(harap maaf..aku malas nak cari tulisan arabnya)

tapi sat ja aku amalkan..pas2...aku baran la balik...
sebnaqnya yang membuatkan aku baran sebab aku seorang yg tidak sabar..dlm erti kata laen...
seorag yg.............GELOJOH...(ada seorag kawan saya ckp cm2 kat saya)

entry ini sepertinya mahu membuka pekung didada sendiri...
tapi ini sebagai pegajaran..
cerita benar..
org yang PANAS BARAN n tak kemana pon...
org macm n..nak guna COERCIVE POWER (hard power) tok arahkan org???
hahaha..jgn harap dia dpt kekal ngan kedudukannya...
malah dia tidak lagi dihormati...
itu kalau org yang PANAS BARAN duduk skali dlm organisation la kn...

kalau dlm famili plak....
adik2 tak suka kat dia...
kalau dia tinggal kat hostel..
pastu balik umah wak2 cuti...
sumpah!!!adik2 nak halau dia...
tension x???hahahhaha..padan muka...

kalau dlm relationship...xkekal lama...
sebab..sapa tahan dpt pasangan yang panas baran??
dibalingnya periuk belanga kat kepala org laen..
x ke anaiya suma 2...nauzubillah...

so..inilah serba sedikit..cerita PANAS pada hari ini...
diharapnya...semua dpt amik iktibar terutama pada diri saya yang sgt lemah ini...
sekian saja...
adios!!


No comments: