Tuesday, December 28, 2010

ABU DAN PE AH

Salam alaik...
latar masa : petang. 5.15 PM
latar tempat : wakaf dekat kolam ikan sebuah uni


PE AH : weh...ko ni ade masalah ape??


ABU : asal??nmpak cm aku ni bermasalah ke??


PE AH: aiii...ada jugak yg makan nasik pakai straw gan aku karang...


ABU : hek leh ko..asal emo sgt???ko marah ke aku x layan ko??


PE AH : eh..tau plak aku marah ko...


ABU : ah...xkan tatau...laaa...sori ah weh...aku busy seyh..


PE AH : ko pk ko punya busy je?aku punya bz nak sumbat mana??


ABU : sumbat je memane yg bole...(sumbat dlm mulut ko yg x benti becakap 2)


PE AH : maen2 plak mamat kerek sorang neh..ko x cntc aku, aku bole blah lagi wey..tp smpai mesej aku pon x reply..ape masalah???ko x suke aku..ckp..


ABU : weh! pe ah..ko ni bile nak matured..??aku pening la..ko egt ko je ke yg nak aku pikir..abeh, stadi aku, famili aku..aku tapayah pk??ko egt ko 2 bini aku ke??tapayah la weyh..kalau ko yg x tahan gan aku...ko bole blah...ko pk kepala ko je betul..semua nak kene ikot ko...ko pk bengang ko je??bengang aku nak letak mane??pajak gadai??


PE AH : (terkedu)


ABU : asal?ko nk nanges???nanges la..ko egt laku sgt air mata ko 2..ko kene paham la weh..kite same2 student. Ko x leh nak demand lebih dr aku..aku ni top up pon pakai duet scholar..xkan nak abehkan kat ko plak..kalau aku anak tokey kayu balak ke, xpe la...ceni la pe ah..skang ni kita buat haluan masing2...bukan aku ckp kita dah tadak pe2 hubungan..tp bg masa kat diri sendiri nak kenal diri sendiri...ko amek mase ko nak stadi ke, nak lepak gan member ke, nak bergosip ke...aku pon same..


PE AH : weh...smpai hati ko??


ABU : memang smpai la..dah ko buat perangai cm kanak2 ribena...ala pe ah..bukan lama pon..kita amek masa setahun ja...aku tau lama 2..aku pon rasa lama..tp aku dh pk sebaek2 baeknya..tu je lah..1 1 ja jln untuk kite...ko buat keje ko,,aku buat keje aku...ko jgn pk aku x syg ko..aku sayang...


PE AH : ko betul2 la weh...??


ABU : aah..aku tekad...aku yakin, kalau ada jodoh,kita jumpa balik...aku nak ko pun yakin..sebab jodoh pertemuan bukan terletak pada mesej, kol, dating suma tuh..ko skolah agama an...aku rase ko paham lebih..


PE AH : ok..kalau ko tekad..aku pon tekad ah...fine...aku mintak maaf kalau ko terase gan aku..


ABU : xpe...lepas ni blaja la..ok..aku blah dulu...jga diri elok2..chow!


PE AH : ok..ko pun..chow!


**************************************

heheheh..2 lah serba sedikit HIWAR/DIALOG antara 2 merpati...
di kala sedang belajaq ni..jgn terlalu megharapkan lebih2 dr pasangan anda..
masing2 perlukan ruang masing2..jgn ego...renung-renungkan..dan slamat beramal...
2lah dpt aku share serba sedikit..
still..Loading... *wink2*




derita merindu


mari minum KOPI CAP CINTA dulu...hik3...

6 comments:

si pujangga said...

rindu2 tu boleh.. tapi jangan lebih daripada rindu kepada Tuhan.. ok affuan..

i am S!L4H.. said...

wahh senang nye klo gini....

afuan shah said...

ok putra...berita trima..:)

afuan shah said...

silah : hehehhe..senang la kalau 2 2 pon saling mempercayai..

Haidar Coremand said...

macam diri sndri je..hahah :P

afuan shah said...

hahahha..hek leh haidar..
kot ye pon..privacy la sket..malu la aku..wahahah