Friday, December 31, 2010

ANAK HARAM ATAU ANAK HALAL ???

ASSALAMUALAIKUM...
apa khabar kawan2 ku sekalian....hehehe
ok..semua org dok tanya pasai azam tahun 2011...
nak jadi BLOGGER terkaya lah
nak jadi AYAH soleh lah
nak jadi IBU mitahli lah
nak jadi ANAK derhakalah...ouppsss!!!(kalau ada..sila buat surat wasiat skang neh)
yang nak tambah bilangan anak pon ada..ALHAMDULILLAH...
hah????tapi..ANAK HALAL atau HARAM??


HALAL
HARAM
HALAL
HARAM
HALAL
HARAM


tadi ayah aku tnya "tau dak kenapa jumlah pembuangan bayi pada bulan Oktober(mgkin setiap thun) pling tinggi??"
aku jawab la.."sebab subur kot "
ayah aku kata la" buang anak..."(means dah beranak pon)*bodoh aku disitu
ayah aku smbung.."SEBAB MALAM NI"
pastu..baru aku paham..dan aku rasa..hampa semua paham..perempuan akan bersalin selepas 9 bulan 10 hari kan??(kalau terlebih kurang tu biasalah der)

dengan 'berkat' azam baru anak muda di luar sana (yg belum halal sekelamin) yang amatlah 'ambitious', 'adventurous' dan 'subur'..maka mereka berazam untuk buat zuriat pada bulan Januari setiap tahun...i mean 'buat' ehem..ehem..lahh..mugkin si perempuan itu pada mlm New Year tgh lampu merah...so..delay la sat..'buat' la 2-3 minggu selepas itu (nak tunggu waktu subur plak)...yezza...selepas 9 bulan 10 hari...jeng!jeng!jeng!

AZAM tercapai pada bulan Oktober...

TAHIAH kepada mereka yang amatlah mangkok tingkat!!!lepas tu...soh imam kat masjid n surau jadik babysitter anak 'haram' depa..Actually anak tu x penah haram pon...tapi..perbuatan mak bapak
(padahal x layak digelar pon) tu yang HARAM...atau lagi sedapp...'MACAM HAREEMMM'...
hampa tengok???hebat x anak muda itu...AZAM mereka tercapai woo....hampa punya azam tercapai ikut time x???kuang3...

kat Penang skang ni Pesta Penang x abes lagi..aku tatau la apa nak jadik gan Malam ni kat sana...(dr umah aku..jalan kaki pon boleh smpai doh)..jgn smpai bulan Oktober nanti..imam surau bawah umah aku tu tukaq karier jadi babybrother (untuk lelaki) udah la...

ok..Selamat Tahun Baru...azam perlu diperbaharui pada setiap hari...bukan pada 1 Januari pada setiap thun sja..okeh???ok la 2....hik2..

apa2 bole komen penulisan aku yg x seberapa ini...

mengingati kepada diri sendiri dan yang mahu diingati~
adios



19 comments:

Ustaz Love said...

Salam...

Anak yang dibuang kebiasaannya anak hasil drp perzinaan... itu dia punya kunci.. sbb tu Allah melarang menghampiri zina...

Jarang sangat org yg dah kawin nak buang anak.. yg biasa dengar, gugurkan anak... tapi anak tu belum cukup sifat lg... yg buang anak ni, anak tu dibiarkan sampai mati... memang seksa...

Semoga Allah memelihara kita dan keluarga daripada terjebak dalam perkara sebegitu..

Pezol Stylez said...

ish..dasat !!

nub said...

semoga x tejadi mcm tu...

bukak 2011 dengan baik2 semuanya insyaALLAH

Mar said...

bravo affuan dapt mengenengahkan isu seperti ni,
ak sokong mesti ramai bibi yang xberdosa bakal lahir bila sambut tahun baru nih.

wah dapt comment yang banyk nih,.tahniah2
anda bkal jadi blogger terfemes mes,.go go chaiyok,.ak sentiasa mmberi sokongan

afuan shah said...

@ustaz Love
terima kaseh ustaz...betoi kata ustaz tu..
ish2..nauzubillah..

@pezol
kan3???

@nub
moga2..istajibillah humma dua antum wa antunna

@mar
hik3..sapa ajaq???hg jugak ajaq tips kan??
makaseh maziah!!

Azhar Al-Banna said...

sekarang ada status baru ar...
bukan halal ataupun haram..
tapi halam...(halal+haram)
sume perkara yg haram akan dihalalkan...
yg halal akan diharamkan...

Faris CJ said...

Nak share boleh x?

afuan shah said...

@ azhar
agak la azhar..betul 2...
yg hak jadi batil..yg batil jadi hak...
nauzubillah...

@faris
sure:)

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

yeeaahhh,,,tunggu la 5 6 bulan lg,,kompem ramai je yg kene buang,,,aduss,,,sadis

afuan shah said...

ouh yeah lukman!!betoi 2..2 yg spesis janin la..2 kilo 5 hengget ja..
xpon..amek free...

Afiqah Zulkifli said...

pesta mengawan dan menetas T.T
mereka ini perlu dituntun
peranan mereka yg terdekat
juga mereka yg punya kuasa

tapi hakikatnya kita semua yg bergelar khalifah
Allah..takutnya andai taklifat tak terlaksana

mari menjadi agen pengubah !
;)

Dark Chocolate said...

sama2 kita berdoa spye gjla ni terhapus. ape nk jd ngn ank ank bgsa kita kalau berterusan mcm ni

afuan shah said...

@afiqah zulkifli
yezza..khalifah...
sebelum tu...check diri...punya masalah hati atau masalah jiwa???plez cntc HIM.btw.tq

@dark choc
amin...InshaAllah...
Belia Generasi Hebat!MUCHO GRACI

yott said...

sepupu sy ada amik anak luar nikah jd anak angkat..hasil dari sambutan kapel2 bengong masa new year 2010..

afuan shah said...

@yott
eh ya ka??moga anak tu jadik anak yg baek..amin...
new year2...seb baek x buat wak2 1st muharram..kalu x...memang nak kena bunuh beramai2....hik3

Sham said...

wei shah ganaslah entry ko...tp takpe bro memang isi mantop dan tepat kena tang idung depa!!!

afuan shah said...

hahha..sham..jgn panggil aku shah..shah 2 sebahagian dr nama bapak aku doh..pnggil aku afuan ckup...hahah..mana ada ganaz..depa lagik ganas...hua3

Nadirah Mohamad Shokri said...

affuan , hang memang best! wa caya sama lu..

afuan shah said...

hahahahha...bes la sgt..btw..tq2..hik2...