Tuesday, March 22, 2011

Percaya lah...

Assalamualaikum....

beberapa hari ni aku kurang blogwalking...comment2..aku pon tatau kenapa...rasa malas plak..maaf lah..
emmm...kalau hampa nak tau..tajuk entry ni..buat aku sentap..
aku ni jenis manusia yang senang nak percaya kat orang...
sangat senang ok...jadi aku mudah terpengaruh.
ok..entry ni memang cita pasal aku lah kan..malas nak baca pon...xpa..:)

ok..hampa rajin..baguih la..hahahah..
aku dah buat sesuatu yang aku anggap selama ni betul tau..sebab aku percaya kat dia...huh....lama aku buat benda tu selama 2 semester lebih kurang...ok..highlite here, bukan buat dosa besar ok..dosa kecik..tapi still..DOSA..haa..aku memang manusia jahat...bukan niat nak bukak pekung di dada, tapi sebagai pengajaran.

credit to Pakcik Google


aku ni pantang sket org caring lebih sket kat aku...so.. Aku akn jadi mudah pecaya kat org tu... Oklah.. Aku kan PEREMPUAN.. Jadiknya... Mudah percaya merupakan sifat yg aku susah nak kawal... Tambahan kalau org tu berusia pada aku... Aku anggap mcm kakak n abang lah kan.. Memang la depa baek sangat,aku tak nafikan. Tapi still, itu bukan alasan untuk aku percaya kat depa sebenaqnya..sama mcm hampa..jgn mudah percaya ok..

xpasal kartun ni enter frame

Kita boleh percaya kat GURU (Rasulullah s.a.w.) serta IBU dan BAPA sahaja. hah??? Haruan makan anak?? Ibu jual anak?? hehehehe..tu semua ibu bapa yag tak tau tanggugjawab ja..depa langsung x endah dengan amanah yang Allah dah berikan...nau'zubillah ibu ayah kita macam tu. dan juga kita yang bakal menjadi ibu atau bapa suatu hari nanti...insha Allah..

hehehe...Tayah nak pikiaq la apa aku buat..benda simple ja.. Tapi tetap salah apa yang aku buat tu dan aku baru sedaq.. Terima ksih kepada Abang Ludfy dan Kak Muna kerana menyedarkan aku. Ok siapa pon dia..dia tetap bernafsu...dalam english NAFSU=LUST. Jangan mudah pecaya kalau pun kita anggap dia seperti famili sendiri... Famili sendiri pon ada yg buat onar.. Kalau org luaq apatah lagi... Bukan kita nak sangka buruk disini.. tetapi biarlah hubungan kita ada batasan agar tiada kekecewaan pada pengakhirannya. Biarlah bersederhana. Berhati-hati lah... Itu lebih baik.

Dengan kawan-kawan pon jangan la nak percaya sangat...ada jugak style kawan test bf kita ka..tikan belakang ka..sedangkan kita dah anggap dia seperti darah daging kita..kan?? jadi... jgn mudah percaya..

Masuk pulak bab boyfriend ka tunang ka... sama ja konsep dia... dia sapa kita nak percaya macam suami sendiri?? MESTI lah berhati-hati. Ingat... mana mungkin pokok bergoyang kalau tiada anginnya atau tiada siapa menggoncang pokok itu..ye dak?? mana mungkin org laki bole 'stim' kalau kita orang perempuan ni tak kasi 'hint'... agak kasar bahasa aku.. tapi ni lah hakikat... jangan bukak segala persoal matter kat dia...dia sapa ja... memang.. Dia sayang kita.. Kadang2 sayang tu lah yg memberi kita kesedihan...



paham x ni??tah la.. lantak la.. nak percaya jugak.. percayalah.. nak percaya ngan apa yg aku omelkan??ikut suka lah... aku tidak memaksa..

"Ya Allah, Tuhan yang nyawaku dalam genggaman-Mu..Kau ampunkanlah dosa-dosaku ini...Kau jadikanlah aku hamba-Mu ini seorang yang tahu bersyukur dengan nikmat yang telah Kau limpahkan. Ya Allah, Kau tuntunlah jiwaku dan jasadku pada jalan-Mu. Istajibillah humma dua' ana. Amin."

p/s : sapa2 ada komen atau nak betulkan apa yang salah..dipersilakan..

Loading...

18 comments:

i am S!L4H.. said...

errr. mcm berat je mslh ni,

afuan shah said...

x la berat..tapi laen kali jgn mudah pecaya kat orang..:)

Aretikz said...

InsyaAllah, you'll find the way.. ^_^

Bersangka baik kepadaNya.. Percaya kepadaNya pasti Dia akan menghadirkan kepercayaan kepada orang yang sepatutnya.. ^_^

afuan shah said...

tq tik...pasni sure susah gila nak pecaya kat org..

aiman said...

salam.1st time leave comment in ur home.. trust urself before u put a trust to other.. No worries.. Allah alway by ur side..:)

afuan shah said...

tq aiman...betul2...put trst to Allah first...then He will gide us..IshaAllah

Qaseh dalia adelia said...

same lah kite dear ..bila terlebih caring mcm boleh percaya jep..tp ada jugak yg sebenarnya talam 40 muka

afuan shah said...

hahahahah..tapi bukan tu yg sy maksudkan..btw...tq :)

Nora Shahaira said...

akak faham maksud adik..tp serius akak ingat afuan shah ni lelaki, pasal afuan shah kawan akak tu lelaki..hehe..sentiasa berdoa moga kita tak jauh dari jalan Allah ya..

akak tag adik la..

http://aurajarinora.blogspot.com/2011/03/giveaway-asleenda-1st-giveaway.html

afuan shah said...

eh..xpa kak..dah besa..ramai egt saya ni lelaki..heheheh...inshaAllah..amin..tq akak..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

amin amin amin

afuan shah said...

amin ya rabbal alamin...:)

Teenager Housemaid said...

hmmm...
mudah percaya orang..tak apa..
tapi..jangan mengahrap atau bergantung pada orang...
saya pun percaya je kat orang..
tapi...ada limit..huhu..
be strong..babe..

afuan shah said...

hehehhe..tq anyway...tapi once kita percaya kat org..kita mesti mengharapkan dia kan..mcm mak ayah kita juga...kita percaya kat depa.mesti kita megharapkan apa2 kan...contohnya..kita maseh meminta duet blanja dari mereka..:)
btw...mengharapkan Allah lagi baek..:)

shereena said...

masi ada masa utk berubah..semua manusia lakukan kesalahan..kembali lah ke jalan yg benar^^

afuan shah said...

yee...inshaAllah..trima kseh :)

syazee said...

ak phm!!!!heee..
insya-Allah..kne pndai jg diri..:)

afuan shah said...

pa yg hg paham..cesss!!hahahaha