Thursday, July 7, 2011

2009-201_ ??

Sambungan 2004-2008

2009 -201_: Dia di universiti. Dia sudah berubah. Tidak lagi memakai tudung labuh dan mula berjinak dengan shawl. Kata orang, perubahan biarlah makin lama makin bagus. Tapi tidak dia. Makin ramai kawannya, Makin banyak kerenah mereka. Dan dia tidak pernah salahkan rakannya jika dia berubah macam mana sekali pun. Baginya, perubahan itu, kita yang nak, Bila kita nak, kita akan beusaha kearah situ. Dia berusaha menjadi gadis lembut dan tidak kasar seperti dulu. Tetapi hanya mampu bertahan selama beberapa minggu. Tidak mengapa, orang sekeliling masih boleh menerima dia seadanya. Dan dia selesa dia seperti itu.

Tapi itu bukan persoalannya. Dia masih dinilai oleh orang sekeliling. Dinilai dari belakangnnya. Dan dia tidak suka sama sekali. Dia tahu orang melihatnya. Kini, dia sedang berusaha menjadi orang 'sempurna' kerana orang sekeliling mahunya menjadi sempurna tanpa ada cacat.


Loading...

3 comments:

i am S!L4H.. said...

ohh. payahnye mcm tu. manusia mmg x sempurna tp bole je kalo nak berusaha mencari kesempurnaan.
*apelah yg di repekkan ni* agagag

Afuan Shah said...

haha..boleh ke???

HaTiFi AZim :) said...

Ceq,
amboi, buat diari nampaq!! habih smua dia ceghita tang ni, hehe :D

ni baghu Abg Tipi, baghu kali pertma komen ni, ish3 :'(