Thursday, July 21, 2011

Sexual Harrasment ??

Salam alaik.
I'm coming homeeeeeeee with a big gorgeous smile on my face
coming homeeeee..
coming homeeee..

HAHAHAHA!!
Asmana Sdn. Bhd. merupakan syarikat yang membuat bisnes 'manpower supply'.
Foreign workers dari Nepal, India, Indonesia dan Vietnam pon ada.
Manpower supply ni contohnya CLEANER, TUKANG POTONG RUMPUT, JAGA KEBERSIHAN PENANG BRIDGE since syarikat ni di Penang.
But mostly, pekerja banyak bekerja di hospital.
Hospital Balik Pulau, Penang, Seberang Jaya, dan ada dua tiga hospital lagi di utara Semenanjung Malaysia ini..huhu..(ayat taknak kalah skema wehh)



Aku??
aku keja dalam pengurusan syarikat ini.
Kebanyakan semua pekerja dalam pejabat ni menganggap aku sebagai seorang pelajar yang membuat praktikal.(sebab tu aku hanya dapat alaun dan tak dapat gaji, sekian)
Dan banyak pengalaman aku berkerja.
Dari kena 'usha' pelik oleh pekerja-pekerja dan sexual harrasment.
Yess!!sexual harrassment...HAHAHAH!!
Jangan terkejut ya..perkara seperti ni memang akan anda lalui dalam alam pekerjaan.
Takkk...aku tak kena raba apatah lagi 'berat kes'...berani??
Pernah la kalau aku nak pass barang kat pekerja lelaki kat dalam pejabat ni, aduhaaaiii..nak jugak buat2 terpegang tangan aku..barang tu besar..should be tak kena..memang gatal!!! wadda heccckkk!
HAHAHA.. aku tahu kat sekolah dulu pon ada kan?? sekali lagi..aku penah kena..
(sebab tu aku jadi kasar sebab taknak kena buli...buat muka garang mcm mak singa, tadak sapa berani dekat)



So kayyy....Masalahnya...ada ofismate aku dalam pejabat ni penah kena raba...*shit*
Kesian tak?? Kalau aku, tak cakap banyak...aku sepak dua tiga das..settle la (aku cakap besar sebab tak kena lagi)
U know whut? Lelaki yang jenis macam ni jangan dilayan, kalau dia tak tanya, kita jangan gatal na pi sembang dengan dia...It's kindaaaaa.....MENGUNDANG..haaaa...yeahh!! mengundang dia untuk meraba kita...(directly..malas berkias)
Kita buat ja kerja kita yang bertimbun, so tadak masalah dia nak menggatal..abes waktu kerja balik umah..settle.


Dia(lelaki gatal) kan bos...kita kuli batak ja..so, mengalah ja lah.....whattt???mengalah??? pegi mampus..
Rezeki kita, Allah yang kasi, bukan bos hocayyy..
Tak cukup bini kat rumah, gadis baek kat ofis yang berbaju kurung pon nak try... what a desperate!!
Kalau aku, memang terus aku tegur...Penah kat CFS ada sorang mamat ingat aku jenis bole main sentuh2 ikut suka hati nenek tiri...then terus aku tegur lepastu dia mintak maaf..sekarang dah tak berani.
Kalau kawan aku tegur, kalau bukan....HAHAHA..sendiri mau ingat

Panjang nau leteran aku..
Hari ni orang dari Pejabat Buruh (kot) mai ofis ni..
Tetiba dengan aku kena masuk dalam conference room, siap tutup pintu..
Then, tanya..ehem2

"saya dapat aduan dalam pejabat ini ada sexual harrasment dan ada bos yang keluarkan kata-kata kesat. Betul ka"

haaaa..apa lagi. Aku, Kak K, Kak A dan Kak Y..terus diam..tengok sesama sendiri tanpa sebarang isyarat dan perkataan yang keluar daripada mulut.. tetanjat boboii!!

Aku yang baru ni mana nak tahu apa-apa sangat kan..
Then kakak2 dia atas pon tidak mengaku...
Lepas keluar dari conference room  Kak K bagi tahu memang ada sexual harrasment berlaku. Depa kena raba. Apa boleh buat..
Then at last, Kak K bagitahu pekerja Pejabat Buruh (kot) yang memang ada kes sebegitu..
Aku harap bos tu dapat tindakan tatatertib dan harus dihukum pancung...



So, GADIS diluar sana..berhati-hatilah. Tidak rugi menjadi perempuan tegas.. aku tak nasihatkan suruh jadi kasar. Tapi DALAM KELEMBUTAN PERLU ADA KETEGASAN.
maaf..entry kali ni memang panjang..sapa baca sampai habis, trima kasih banyak2..



Loading...

2 comments:

nur sha said...

hah ! gila la wey.. ni yg scary neyh.. huhu

Afuan Shah said...

gila kan..buat mcm mana..kenyataan nehhh....