Friday, July 22, 2011

Annisa dan Poligami dan Origami

Salam alaik..dah jumaat yey!!esok cuti!!




o.o.o.o.o...kau lah penebus cintaku...oooooo..suria atas duniaku..
ku tak akan pernah bisa...lalalala~~ [dimana-dimana]
kekasihku di jalanan yang berliku..
disaat ku perlukanmu...lalala~[beribu sesalan]
haaaa...
sapa tengok TV3 slot SAMARINDA pukol 10.30 yang akan ada 3 kali iklan dan setiap iklan lebih kurang 5 minit ituu...??? yess..aku peminat ANNISA !!!
sangat seronok...Selalunya cerita Melayu akan habes dengan magic...Yang dah mati akan hidup semula...hahaha...*betul ka?
Tapi cerita ni akhirnya Faris(Zamarul Hisyam), Balqis(Rozita Ch Wan) meninggal...Balqis meninggal selepas koma beberapa minggu..
Dan Anna (Fiza Elite) yang merupakan isteri pertama Farid baru mengetahui yang sebenarnya Balqis adalah madunya. Balqis adalah kawan karibnya juga..Sangat sedih ok..


Dalam cerita ni tema nya bukan percintaan tetapi persahabatan.
Anna dalam cerita ni bagitahu Balqis sebelum meninggal, sekiranya Balqis memang mencintai Farid, Anna akan mempertimbangkan Balqis untuk menjadi madunya. (Anna memang tidak sanggup bemadu dengan sesiapa sebelum ni)
Kerana tidak dapat melahirkan zuriat buat suami tersayang, dia lebih rela dirinya dicerai jika Farid ingin berkahwin lagi.

Ok...THE END pasal Annisa.

Ceritanya sekarang..
Adakah perempuan diluar sana sanggup bermadu??tepuk dada tanya selera..
Aku memang suka makan madu tambah2 biskut Cornflake Madu..sangat sedap.

Kalau jawapan aku..
MENGAPA TIDAK??
Ya aku sanggup bermadu jika itu takdir aku.
Jika aku juga sama keadaanya seperti Anna (tidak boleh melahirkan zuriat buat suami tersayang).
Aku tak sanggup nak rampas kebahagiaan yag sepatutnya dimiliki oleh si suami (iaitu mendapat zuriat).
Biarlah dia kahwen tapi tolong, jangan ceraikan aku. iskiskisk...sedihhh wooo...macam kacang lupakan kulit pulakkk...

Apa masalah aku cakap pasal POLIGAMI?? tak..aku pon ada pendapat aku pasal poligami ni...
Kalau lelaki itu dah sanggup untuk berlaku adil, izinkan dia. Dia ada hak.Cewahhh...
Tapi kalau sebab semata2 nafsu dia nak kahwen lagi?? Sila ceraikan aku dan kahwenlah dengan mana2 perempua yang dia suka...wallah hualam..ini pendapat aku SEKARANG!!!

Origami??hehehehe..acan ja..



Loading...

2 comments:

intan said...

cite annisa best..cuma bnyk sentap..ye la kawan baik sendiri jadi madu pastu tak tahu plak..

& pasal poligami akak setuju dgn affuan klu situasi sama mcm anna. ok je poligami. even my mom pn 2nd wife. tp jgn la sorok2 & tipu.bagitau direct klu nk brpoligami.
ni pendapat akak la..

btw akak pn suka biskut cornflakes madu..haha..=)

Afuan Shah said...

hahah....memang banyak sentap..kalau saya kat tempat anna..bole pengsan...haha..cyan dia..

ouh ya ka...saya baru tahu.:)
betul..jgn la sorok2.x bagus untuk kesihatan pon..

suka jugak eh??yey!!jom2!!buat bnyak2!